Tilgjengelighet med Walley

 

Tilgjengelighet handler om at alle mennesker, uavhengig av funksjonsevne, skal kunne forstå og bruke nettsteder og digitale tjenester.

 

Beskrivelse av tjenesten

Norion Bank tilbyr gjennom varemerket Walley de banktjenestene som kan benyttes på Walleys nettside og app. Denne tilgjengelighetserklæringen gjelder våre grensesnitt og beskriver hvordan tjenestene oppfyller kravene i lov (2023:254) om visse produkters og tjenesters tilgjengelighet. Alle tjenester som tilbys på dette nettstedet benyttes som selvbetjening.

 

Relevante tilgjengelighetskrav

Alle banktjenester på Walleys nettside og app skal være enkle å oppfatte, forstå og bruke. For å sikre at tjenestene er tilgjengelige, følger Walley standard EN 301 549 og WCAG.

 

Metode for å sikre tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til tjenesten kontrolleres jevnlig ved hjelp av automatiske verktøy. Tjenesten har også blitt testet på ulike enheter og med manuelle metoder for å sikre kvaliteten på funksjonaliteten.

Det gjenstår noen mindre mangler på enkelte visninger for skjermlesere og zoomnivåer som vi jobber med å rette opp. Men overordnet støtter våre grensesnitt skjermlesere, tastaturnavigering, justering av tekststørrelse, kontrastinnstillinger og zoomnivåer uten at funksjonalitet går tapt.

 

Kontaktinformasjon

Hvis du har oppdaget problemer med tilgjengeligheten i de digitale tjenestene på dette nettstedet, kan du gjerne sende dine synspunkter til oss: hello@walley.no

Du kan også rapportere problemer til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) via tilsyn med tilgjengelighetsloven dersom du ikke er fornøyd med vår tilgjengelighet.

Denne tilgjengelighetserklæringen ble opprettet og publisert 2025-06-13. Den ble sist gjennomgått 2025-06-13.