Kundeservice

Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene. Du finner kontaktinformasjonen vår lenger nede.

Betaling & fakturaer

Jeg har ikke fått min faktura

Våre fakturaer sendes først og fremst via e-post. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg og se i spam mappen. Om du har ubetalte fakturaer finner du de på My Walley. Om du ikke finner fakturaen der, er det mulig den ikke er laget ennå.

Hvorfor har jeg fått et inkassovarsel?

Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være hovedbeløpet har kommet inn til oss etter varsel er sendt ut, i så fall trenger du kun betale avgiften for sen innbetaling.

Kan man flytte forfallsdato og betale senere?

Om du kontakter oss innen forfall, kan vi vanligvis flytte fram forfall med opptil 2 uker. Du kan logge deg inn på My Walley og flytte forfallsdato selv, eller kontakte oss på kundeservice så hjelper vi deg. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.

Fakturaen finnes ikke på Mine sider

Om du har betalt eller delbetalt din faktura skal den finnes i din betalingshistorikk. Samme sak gjelder om faktura har gått videre til inkasso. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget.

Hvor ser jeg mine aktive gjeld?

Du kan se dine utestående fakturaer på My Walley.

Kan jeg delbetale fakturaen?

Ja, for å kunne delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank før fakturaen forfaller til betaling. Når du velger delbetalingsfaktura, kan du logge deg inn på My Walley for å signere avtalen med bank ID.

Retur & tilbakebetaling

Jeg har returnert varer

Har du returnert varer, kan du enkelt utsette forfallsdato på fakturaen via My Walley. Dersom din retur gjelder en delbetalingsfaktura, vennligst kontakt kundeservice for videre hjelp.

Jag skal få tilbake penger

Om du har betalt inn for mye, tilbakebetaler vi pengene til din bankkonto som du har registrert for tilbakebetaling på My Walley. Om det gjelder en delbetalingsfaktura, kan du kontakte oss på kundeservice for videre hjelp, ellers drar vi av det på din nestkommende faktura.

Avslag & kredittsjekk

Hvorfor kan jeg ikke handle på faktura via dere?

Når du handler på faktura via oss utfører vi en kredittvurdering. Om kjøpet ikke går gjennom kan det være av følgende grunner:


- Du har ubetalte fakturaer hos oss

- Du oppfyller ikke noen/alle våre grunnleggende krav

- Du har en pågående inkassosak med Lindorff

- Du har sperret fødselsnummeret ditt mot kredittvurderinger

- Du har en betalingsanmerkning

Hvorfor tar dere en kredittvurdering av meg når jeg handler på faktura?

Før betaling via faktura, kredittkonto eller fast delbetaling eventuelt innvilges, vil Collector Bank foreta en kredittvurdering av deg. Det samme gjelder i forbindelse med eventuell økning av kreditten gjennom nye kjøp eller av andre grunner. Dette gjør vi dersom vi trenger informasjon om at du er kredittverdig eller har betalingsevne.

Har du blitt utsatt for svindelforsøk?

Har du blitt utsatt for svindelforsøk?

Dersom noen har søkt om kreditt ved bruk av dine personopplysninger, bør du kontakte oss og butikken det gjelder umiddelbart. Dette er for å forsøke stoppe utsendelsen av varen/varene.

Vi anbefaler også at du gjør følgende:

- Kontakt Bisnode for å få en oversikt over alla kredittforespørsler

- Be Bisnode om å sperre fødselsnummeret ditt

- Anmeld saken til politiet. Alle forbrytelser skal anmeldes (Vi behøver ikke kopi på politianmeldelsen om varen eller tjenesten ikke har blitt levert)

Har du ytterligere spørsmål, vennligst kontakt oss på: fraud@walley.se

Vil du snakke med oss?

Stengt akkurat nå

Mandag - Fredag

08:00 - 18:00

Lørdag

10:00 - 16:00

Søndag

10:00 - 15:00

Ring oss

22 41 14 55

eller e-post

hello@walley.no

Hva ser du etter?

Om Walley Nyheter Bærekraft Personvern

Kontakt oss

Drammensveien 123

0277 Oslo