Skånska Byggvaror bytter til Walley får en partner som kan håndtere alle salgskanaler
Det nordiske byggevarehuset Skånska Byggvaror har valgt å bytte til Walley som ny leverandør av betalingsløsninger, både for fysiske butikker og nettbutikker i Sverige, Norge og Finland. "Walley får vi en partner som kan håndtere alle salgskanalene våre", sier Jonas Rylander hos Skånska Byggvaror.

Høye krav til tilpasningsdyktig betalingsprosess
Skånska Byggvaror er et av de ledende selskapene innen byggevarer i Norden, med hovedvekt på utendørsområder, drivhus, hytter, vinduer, dører og oppbevaring. Selskapet har i dag salg både i butikk og på nett, og kundene kan dessuten ringe for å foreta bestillinger. Med en såpass stor og variert kundegruppe stilles det naturligvis høye krav til en fleksibel betalingsprosess i alle kanaler. Dette er noe Walley har lykkes med å løse gjennom teknisk ekspertise og god forståelse for bransjen.
Ved å bytte til Walley kan Skånska Byggvaror nå også tilby kundene sine flere og mer relevante betalingsmetoder, både i B2C- og B2B-segmentene.
– I Walley får vi en partner som kan håndtere alle salgskanalene våre med en kassaløsning som kommer til å gjøre kjøpsprosessen mye enklere for kundene våre. Med nye og forbedrede integrasjoner vil vi kunne redusere administrasjonsarbeidet og frigjøre ressurser som vi kan bruke til å styrke kunderelasjonene våre, sier Jonas Rylander, teknisk direktør hos Skånska Byggvaror.
Samtidig får selskapet muligheten til å forbedre synligheten samt kommunisere med kundene i tiden etter kjøpsopplevelsen.
– Vi gleder oss til å forbedre kjøpsopplevelsen sammen med Skånska Byggvaror i de ulike salgskanalene deres. Ved å samle inn data fra alle salgskanalene skapes mer innsikt, noe som både kan føre til økt salg og bedre kunderelasjoner, sier Mikael Anstrin, daglig leder hos Walley.