Komplekse bestillinger delt inn i forskjellige tider

I Branäsgruppen inngår noen av Sveriges mest moderne og populære skianlegg, som også legger til rette for all tenkelig service som kan være nødvendig for en vellykket familieferie. En stor kundefordel, som også er en utfordring, er at gjestene har mulighet til å bestille ulike deler til ulike tidspunkter. Det kan for eksempel være overnatting, skileie, skikort og skiskole, og skal man sørge for en optimal kundeopplevelse, stilles det høye krav til fleksibilitet. Men det stilles også krav til en lydhør betalingsleverandør som kan håndtere høy kompleksitet, noe Walley har lykkes godt med.

– Kundene våre har behov for å kunne endre bestillingen sin flere ganger over en lengre periode, noe integreringen med Walley vil sørge for at vi vil kunne håndtere. Med vår tidligere løsning ble pengene returnert til gjesten hver gang det skjedde en justering, og kunden måtte så betale inn på nytt. En annen fordel er at Walley Checkout er bedre integrert i vårt eget nettsted, så kunden opplever at de kjøper tjenestene av oss og ikke et eksternt betalingsforetak, noe som er positivt for kundeopplevelsen. Overgangen til Walley innebærer at vi får gehør for de forbedringene vi har ønsket oss med integrasjon mot bokingssystemet vårt, sier Evalena Lindstedt, leder for IT og utvikling i Branäsgruppen.

Nettopp kundeopplevelsen er noe som er ekstra viktig for Branäsgruppen. Overgangen fra den tidligere betalingsløsningen, Klarna, innebærer ikke bare bedre integrert booking og betalingsprosedyrer, men også en rekke andre fordeler for kunder som ønsker å bestille en skireise ved et av Branäsgruppens anlegg.

"Walley har lyttet til våre ønsker og vist stort engasjement når det gjelder arbeidet med å forbedre kundeopplevelsen, og det var den viktigste årsaken til at vi byttet leverandør."

Andreas Wendby, økonomisjef i Branäsgruppen


En annen stor fordel er at vi nå kan gi gjestene 30 dagers betalingstid, slik at fakturaen alltid kan betales i slutten av måneden sammen med andre regninger, sier Andreas Wendby, økonomisjef i Branäsgruppen.

I Branäsgruppen finner vi de populære familiedestinasjonene Branäs, Kungsberget, Vallåsen og Ulricehamn Skicenter. Walley setter pris på det langsiktige samarbeidet og arbeidet med kundeopplevelsen.

– Vi er glade for tilliten Branäsgruppen har vist oss og gleder oss til å utvikle kundeopplevelsen sammen. Alle nettbutikker har ulike behov, og for oss er det viktig å være lydhøre og oppfylle de ulike butikkenes spesifikke behov. Å jobbe med kjøpsopplevelsen er en nøkkelfaktor for økt kundelojalitet og tilbakevendende kunder, og dette er noe vi ser vi kan bidra til på en veldig gunstig måte, sier Mikael Anstrin, daglig leder hos Walley.