Valgfrihet for kunden gjennom hele kjøpsprosessen

På samme måte som Topformula tilbyr et stort utvalg av produkter, ønsket de å kunne tilby flere ulike leveringsalternativer. Målet var å få en optimal betalingsprosess der identifisering, leveringsmetode og betaling er samkjørt.

"Å tilby et bredt utvalg av leveringsalternativer er nødvendig for å skape en positiv kjøpsopplevelse for kunden. På samme måte som forskjellige betalingsmetoder, har forskjellige leveringsalternativer ulik verdi for ulike kunder, og derfor ville vi la kunden velge fritt også på det området", sier Fredric Boson, administrende direktør hos Topformula.


"Vi ser en klar økning i både kundetilfredshet og konvertering"

Fredric Boson, administrende direktør, Topformula

Komplett løsning der identifisering, leveringsmetode og betaling er samkjørt

Topformula valgte å satse på et bredt utvalg av leveringsalternativer til kundene sine og laget først sin egen løsning. Topformulas egen løsning var klar til å settes i drift, men etter at de fikk se Walleys leveringsmodul, bestemte de seg i stedet for å la Walley utvikle funksjonen.

"Vår egen løsning nådde aldri helt opp siden det hele tiden oppstod programfeil når vi skulle knytte alle systemene sammen. Løsningen var ferdig og klar til lansering, men til slutt valgte vi å legge vår egen løsning til side og implementere Walleys helhetsløsning med nShift integrert. Walleys leveringsmodul løste problemet og klarte å knytte leveringsalternativene våre sammen med identifisering og betaling i kassaløsningen – og kort etter kunne vi tilby kunden en bedre helhetsopplevelse!" sier Fredric Boson, administrerende direktør hos Topformula.

For Topformula var det en selvfølge å la en av de viktigste aktørene i kjøpsprosessen lage en komplett løsning for hele prosessen.

"Å tilby en helhetsløsning fra Walley med komplett integrasjon skaper høy troverdighet overfor kundenen våre, men også mer stabilitet for oss", sier Fredric Boson, administrerende direktør hos Topformula.

Økt kundetilfredshet og økt konvertering

Det er tydelig at Topformulas kunder ønsker å kunne velge fritt gjennom hele kjøpsprosessen. Walleys løsning ga raskt resultater som det var verdt å vente på.

"Vi ser en klar økning i både kundetilfredshet og konvertering med 4 % økning i konvertering og 28 % økning i ordreverdi. Vi har allerede en god konverteringsgrad, så for oss er dette utrolig fine tall. Vi ser også effekter i form av kunder som tar kontakt med oss og takker for at de nå har muligheten til å velge det som passer dem best. Min kassaløsning må fungere perfekt og gi en positiv kundeopplevelse, og det har Walley lykkes med", sier Fredric Boson, administrerende direktør hos Topformula.

Direktørens valg av leveringsmetode

Kunder velger ulike leveringsmetoder basert på hva de handler og hvor de handler fra. Det kommer stadig nye leveringsmetoder – hvilken foretrekker direktøren i Topformula selv å bruke når han handler på nett?

"Jeg har to favoritter, Instabox og Early Bird. Hos Instabox setter jeg pris på at de er nøyaktige og raske, de leverer virkelig det de lover. Samtidig er det veldig behagelig å bruke Early Bird siden jeg får innkjøpene levert på døren. Det kreves ikke noe mer av meg som kunde enn å handle, og det er jo ikke noe problem", sier Fredric Boson, adm.dir. hos Topformula.