Skvis.no bytter betalingsløsning til Walley Doblet omsetningen etter en måned

Et godt samarbeid og smidig kassaløsning var noe som stod høyt på listen da Skvis.no lette etter ny betalingsleverandør. "Med Walley fikk vi dessuten en god samarbeidspartner og en betalingsløsning som rent teknisk passer til våre behov og kan håndtere bredden av produkter. Allerede en måned etter byttet har vi doblet omsetningen", sier Tarjei Vangdal, adm.dir. i Skvis.no

En moderne plattform med en skreddersydd og rask kasse

Skvis.no beskrives som Norges svar på Amazon. De tilbyr over 60 000 produkter i systemet sitt, der kunder kan bestille hjem alt fra hjemmeinnredning og elektronikk til barneleker og det meste innen gaminguniverset. En markedsplass som fortsetter å vokse og bygges opp takket være et tett samarbeid mellom leverandører og partnere.

– I Norge finnes det cirka 12 000 nettbutikker, alle med for dyre frakt- og lagerkostnader. Mange av disse kommer ikke til å overleve kampen mot Amazon og Alibaba Express – to store markedsplasser som tilbyr forbrukere alt under ett og samme tak. Vi må derfor tilby noe som de store gigantene ikke har, sier Tarjei Vangdal.

For å kunne optimere kundeopplevelsen hos en markedsplass med tusenvis av produkter stilles det selvsagt høye krav til både lydhørhet og samarbeidsvilje hos alle leverandører. Dette er noe Walley har lyktes godt med. Byttet til Walleys betalingsløsning innebærer en moderne plattform med en skreddersydd og rask kasse som kundene liker.


"Med Walley fikk vi en betalingsløsning som rent teknisk passer til våre behov og kan håndtere bredden av produkter, samt inngå i et godt samarbeid med andre leverandører"

Tarjei Vangdal, adm.dir. i Skvis.no


– Den gamle betalingsløsningen krevde at kunden skulle registrere en rekke personopplysninger manuelt. Med Walley fikk vi en betalingsløsning som rent teknisk passer til våre behov og kan håndtere bredden av produkter, samt inngå i et godt samarbeid med andre leverandører, sier Tarjei Vangdal.


En nettbutikkløsning som kan levere både B2B og B2C

Nettopp samarbeidet mellom de ulike leverandørene er ekstra viktig for Skvis.no. Og det er samarbeidet mellom Walley, PostNord, Sana Commerce og Microsoft Norge som har gjort det mulig å bygge opp en supermaskin som kan håndtere mange partnere og produkter, samt en nettbutikkløsning som kan levere både B2B og B2C.

– Vi har Sana Commerce som leverandør av plattformen for nettbutikken, og grunnen til at vi valgte dem var at de er godt synkronisert med Microsoft, kan håndtere vår kompleksitet og levere både B2B og B2C. Samarbeidet og synergiene mellom alle våre leverandører og partnere er det viktigste for oss – og det var nettopp derfor valget av betalingsleverandør falt på Walley. Vi vil utvikle oss sammen. Og allerede en måned etter byttet har vi doblet omsetningen, sier Tarjei Vangdal.

– Vi er utrolig stolte av å ha Skvis.no som et samarbeidspartner og ser frem til å ha et meget bra 2021 sammen. Det er en ære å kunne håndtere betalingsløsninger i både B2C og B2B markedet for en rask voksende markedsplass som Skvis og bistå med å bygge en solid og tilpasset teknisk og kommersiel plattform for deres sluttkunder, sier Anton Shestakov, Client Executive – Walley.

Hva ser du etter?

Om Walley Nyheter Bærekraft Personvern

Kontakt oss

Drammensveien 123

0277 Oslo