Kundeservice

Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene. Du finner kontaktinformasjonen vår lenger nede.

Betaling & fakturaer

Jeg har ikke fått min faktura

Våre fakturaer sendes først og fremst via e-post. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg og se i spam mappen. Om du har ubetalte fakturaer finner du de på My Walley. Om du ikke finner fakturaen der, er det mulig den ikke er laget ennå.

Hvorfor har jeg fått et inkassovarsel?

Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være hovedbeløpet har kommet inn til oss etter varsel er sendt ut, i så fall trenger du kun betale avgiften for sen innbetaling.

Kan man flytte forfallsdato og betale senere?

Om du kontakter oss innen forfall, kan vi vanligvis flytte fram forfall med opptil 2 uker. Du kan logge deg inn på My Walley og flytte forfallsdato selv, eller kontakte oss på kundeservice så hjelper vi deg. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.

Fakturaen finnes ikke på Mine sider

Om du har betalt eller delbetalt din faktura skal den finnes i din betalingshistorikk. Samme sak gjelder om faktura har gått videre til inkasso. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget.

Hvor ser jeg mine aktive gjeld?

Du kan se dine utestående fakturaer på My Walley.

Kan jeg delbetale fakturaen?

Ja, for å kunne delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank før fakturaen forfaller til betaling. Når du velger delbetalingsfaktura, kan du logge deg inn på My Walley for å signere avtalen med bank ID.

Retur & tilbakebetaling

Jeg har returnert varer

Har du returnert varer, kan du enkelt utsette forfallsdato på fakturaen via My Walley. Dersom din retur gjelder en delbetalingsfaktura, vennligst kontakt kundeservice for videre hjelp.

Jag skal få tilbake penger

Om du har betalt inn for mye, tilbakebetaler vi pengene til din bankkonto som du har registrert for tilbakebetaling på My Walley. Om det gjelder en delbetalingsfaktura, kan du kontakte oss på kundeservice for videre hjelp, ellers drar vi av det på din nestkommende faktura.

Avslag & kredittsjekk

Hvorfor kan jeg ikke handle på faktura via dere?

Når du handler på faktura via oss utfører vi en kredittvurdering. Om kjøpet ikke går gjennom kan det være av følgende grunner:


- Du har ubetalte fakturaer hos oss

- Du oppfyller ikke noen/alle våre grunnleggende krav

- Du har en pågående inkassosak med Lindorff

- Du har sperret fødselsnummeret ditt mot kredittvurderinger

- Du har en betalingsanmerkning

Hvorfor tar dere en kredittvurdering av meg når jeg handler på faktura?

Før betaling via faktura, kredittkonto eller fast delbetaling eventuelt innvilges, vil Collector Bank foreta en kredittvurdering av deg. Det samme gjelder i forbindelse med eventuell økning av kreditten gjennom nye kjøp eller av andre grunner. Dette gjør vi dersom vi trenger informasjon om at du er kredittverdig eller har betalingsevne.

Har du blitt utsatt for svindelforsøk?

Har du blitt utsatt for svindelforsøk?

Dersom noen har søkt om kreditt ved bruk av dine personopplysninger, bør du kontakte oss og butikken det gjelder umiddelbart. Dette er for å forsøke stoppe utsendelsen av varen/varene.

Vi anbefaler også at du gjør følgende:

- Kontakt Bisnode for å få en oversikt over alla kredittforespørsler

- Be Bisnode om å sperre fødselsnummeret ditt

- Anmeld saken til politiet. Alle forbrytelser skal anmeldes (Vi behøver ikke kopi på politianmeldelsen om varen eller tjenesten ikke har blitt levert)

Har du ytterligere spørsmål, vennligst kontakt oss på: fraud@walley.se

Har du blitt utsatt for ID-tyveri?

- Kontakt oss umiddelbart om noen har søkt om kreditt i ditt navn, dette er for å bestride fakturaen og forsøke stoppe utsendelse av varer

- Kontakt Bisnode for å få oversikt over alle kredittvurderinger som har blitt gjort i ditt navn. Og for å legge inn en kredittsperre

- Anmeld alle ID-tyveri til politiet. Har du allerede gjort en politianmeldelse der Walley ikke er involvert, kan du enkelt kontakte politiet på 02800 for en tilleggsanmeldelse

- Send en e-post til fraud@walley.se med følgende informasjon:

* Navn

* Fødsels- og personnummer

* Mailadresse og telefonnummer

* Fakturanummer

* Beskrivelse av hva som har skjedd, når oppdaget du bedrageriet, hvilke tiltak er blitt gjort, finnes det noen mistenkte

* Kopi på politianmeldelsen

 

Om du ikke har mottatt en kopi av anmeldelsen enda kan du sende inn saksnummeret samt hvilket politidistrikt anmeldelsen er gjort. Husk å sende over kopien så snart du mottar den!

Bedriftskunde

Kan vi få eFaktura uansett om vi ikke er koblet til Peppol?

Nei, vi har ikke mulighet til å sende elektroniske fakturaer hvis bedriftens organisasjonsnummer ikke er registrert hos Peppol.

Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummer 22 42 42 72.

Hvorfor har jeg fått en purring når jeg har betalt originalfakturaen?

Om du har fått en purring er det sannsynligvis fordi at vi har mottatt betalingen etter at den første fakturaen hadde forfallsdato. Det kan også skyldes at feil betalingsopplysninger har blitt registrert. Som til eksempel KID-nummer eller kontonummer. Om feil betalingsopplysninger har blitt registrert, ligger betalingen uplassert hos oss. For å finne denne betalingen og plassere den mot korrekt faktura behøver vi en kvittering å gå ut ifra.

Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummer 22 42 42 72.

Kan dere endre mailadressen vår når det gjelder fakturautsendelse?

Ja, vi har mulighet til å endre mailadressen som vi sender fakturaer til.

Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummer 22 42 42 72.

Vi har mottatt en kreditnota, hvorfor har vi ikke fått en tilbakebetaling?

Dersom fakturaen er betalt og denne krediteres i etterkant registreres det som ett tilgodebeløp mot fakturaen. Siden vi opplever at bedrifter ønsker å håndtere beløp de har til gode på ulike måter, tilbakebetaler vi ikke refusjonen automatisk. Vi kan betale tilbake beløpet som er til gode, eller flytte beløpet mot en annen ubetalt faktura. Den enkelte bedrift må kontakte oss for å gi oss informasjon hvordan kredittnotaen ønskes håndtert.

Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummer 22 42 42 72.

Vil du snakke med oss?

Åpningstider 08:00 - 18:00

Mandag - Fredag

08:00 - 18:00

Lørdag

10:00 - 16:00

Søndag

10:00 - 15:00

Ring oss

22 41 14 55

eller e-post

hello@walley.no

Hva ser du etter?

Om Walley Nyheter Bærekraft Personvern Klagehåndtering

Adresse

Drammensveien 123

0277 Oslo