Alt du lurer på, samlet på ett sted.
Her har vi samlet svarene på de vanligste spørsmålene vi får fra kundene våre. Finner du ikke svar på akkurat det du lurer på? Ta kontakt med oss – så finner vi ut av det sammen!
Betaling & fakturaer
Våre fakturaer sendes først og fremst via e-post. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg og se i spam mappen. Om du har ubetalte fakturaer finner du de i Walley-appen eller på My Walley. Om du ikke finner fakturaen der, er det mulig den ikke er laget ennå.
Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være hovedbeløpet har kommet inn til oss etter varsel er sendt ut, i så fall trenger du kun betale avgiften for sen innbetaling.
Om du kontakter oss innen forfall, kan vi vanligvis flytte fram forfall med opptil 2 uker. Du kan logge deg inn i Walley-appen eller på My Walley og flytte forfallsdato selv, eller kontakte oss på kundeservice så hjelper vi deg. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.
Om du har betalt eller delbetalt din faktura skal den finnes i din betalingshistorikk. Samme sak gjelder om faktura har gått videre til inkasso. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget.
Du kan se dine utestående fakturaer i Walley-appen eller på My Walley.
Ja, for å kunne delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Norion Bank før fakturaen forfaller til betaling. Når du velger delbetalingsfaktura, kan du logge deg inn i Walley-appen eller på My Walley for å signere avtalen med bank ID.
Collector Bank AB har skiftet selskapsnavn til Norion Bank AB. Navneskiftet påvirker ikke deg som kunde hos oss, og virksomheten kommer i fortsettelsen til å drives gjennom våre tre varemerker: Norion Bank (Bedrifter og Eiendom), Walley (Payments) og Collector (privat, samt sparekonto for bedrifter).
Derfor står det Norion Bank AB på din faktura, selv om du har handlet med Walley.
Retur & tilbakebetaling
Har du returnert varer, kan du enkelt utsette forfallsdato på fakturaen i Walley-appen eller på My Walley. Dersom din retur gjelder en delbetalingsfaktura, vennligst kontakt kundeservice for videre hjelp.
Om du har betalt inn for mye, tilbakebetaler vi pengene til din bankkonto som du har registrert for tilbakebetaling i Walley-appen eller på My Walley. Ved tilbakebetaling av et større beløp kan vi be om en betalingskvittering. Om det gjelder en delbetalingsfaktura, kan du kontakte oss på kundeservice for videre hjelp, ellers drar vi av det på din nestkommende faktura.
Avslag & kredittsjekk
Når du handler på faktura via oss utfører vi en kredittvurdering. Om kjøpet ikke går gjennom kan det være av følgende grunner:
- Du har ubetalte fakturaer hos oss
- Du oppfyller ikke noen/alle våre grunnleggende krav
- Du har en pågående inkassosak med Lindorff
- Du har sperret fødselsnummeret ditt mot kredittvurderinger
- Du har en betalingsanmerkning
Før betaling via faktura, kredittkonto eller fast delbetaling eventuelt innvilges, vil Norion Bank foreta en kredittvurdering av deg. Det samme gjelder i forbindelse med eventuell økning av kreditten gjennom nye kjøp eller av andre grunner. Dette gjør vi dersom vi trenger informasjon om at du er kredittverdig eller har betalingsevne.
Collector Bank AB har skiftet selskapsnavn til Norion Bank AB.
Norion Bank AB er registrert innehaver av, og driver virksomhet under, varemerket Walley.
Er du ny kunde hos oss på Walley henter vi alltid en kredittopplysning.
Har du blitt utsatt for svindelforsøk?
På Walley jobber vi aktivt for å sikre at du kan handle sikkert og trygt. Vi benytter BankId, smart teknologi ag avanserte sikkerhetssystemer for å sikre at det er nettopp deg som gjør kjøpet – og ingen andre.
Vi har også et dedikert sikkerhetsteam som monitorerer systemer og servicer kontinuerlig for å raskt identifisere mistenkelig aktivitet og hindre finansielle tap. I tillegg jobber vi aktivt med forhandlerne, bankene og myndighetene for å stoppe svindlerne.
Hvis du mistenker at noen har foretatt et kjøp eller søkt om kreditt i ditt navn bør du umiddelbart kontakte Walley og butikken eller netthandelen hvor kjøpet ble gjort.
Hvis du har klikket på en link i en mistenkelig tekstmelding eller e-postmail, eller signert noe med BankId gjennom en link eller under en telefonsamtale bør du:
1. Kontakte banken din umiddelbart
2. Sperre din BankID
3. Flytte pengene dine til en sikker konto, hvis mulig
4. Rapportere hendelsen til politiet så snart som mulig
Å agere hurtig er avgjørende for å minimere skaden og for å hindre svindlerne fra å få tilgang til mer av pengene dine eller informasjonen din.
Hvis du mistenker en svindel der et kjøp har blitt gjort i ditt navn via Walley, vennligst kontakt vår svindel avdeling så snart som mulig.
Hvor skal jeg sende min informasjon?
E-post fraud@walley.se og inkluder følgende informasjon:
• Ditt navn
• Fødselsdato
• E-postadresse og telefonnummer
• Faktura nummer eller hvilke kjøp det gjelder
• En beskrivelse av hva som har skjedd, og hvordan svindelen har oppstått
• Når du oppdaget svindelen
• Hvilke steg har du allerede tatt
• Om du mistenker en spesiell person
• En kopi av politirapporten som nevner enten butikken eller Walley
Hva om Walley ikke er nevnt i politirapporten?
Du kan enkelt ringe politiet på telefon 02800 og legge inn tilleggsinformasjon. Når du mottar en oppdatert versjon sender du den til Walley.
Bedriftskunde
Nei, vi har ikke mulighet til å sende elektroniske fakturaer hvis bedriftens organisasjonsnummer ikke er registrert hos Peppol.
Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummeret nedenfor.
Om du har fått en purring er det sannsynligvis fordi at vi har mottatt betalingen etter at den første fakturaen hadde forfallsdato. Det kan også skyldes at feil betalingsopplysninger har blitt registrert. Som til eksempel KID-nummer eller kontonummer. Om feil betalingsopplysninger har blitt registrert, ligger betalingen uplassert hos oss. For å finne denne betalingen og plassere den mot korrekt faktura behøver vi en kvittering å gå ut ifra.
Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummeret nedenfor.
Ja, vi har mulighet til å endre mailadressen som vi sender fakturaer til.
Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummeret nedenfor.
Dersom fakturaen er betalt og denne krediteres i etterkant registreres det som ett tilgodebeløp mot fakturaen. Siden vi opplever at bedrifter ønsker å håndtere beløp de har til gode på ulike måter, tilbakebetaler vi ikke refusjonen automatisk. Vi kan betale tilbake beløpet som er til gode, eller flytte beløpet mot en annen ubetalt faktura. Den enkelte bedrift må kontakte oss for å gi oss informasjon hvordan kredittnotaen ønskes håndtert.
Hvis du som bedriftskunde vil kontakte oss, kan du sende oss en e-post till b2b@walley.no eller ringe oss på telefonnummeret nedenfor.
Personverninformasjon
I Norion Bank ivaretar vi personvernet ditt. Du kan lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger her. Hvis du ønsker å utøve dine rettigheter, er du alltid velkommen til å kontakte oss på privacy@norionbank.se. Du kan også bestille registerutdrag på gdpr.norionbank.no.
Vil du snakke med oss?
Mandag - Fredag
09:00 - 18:00
Lørdag
10:00 - 16:00
Søndag
10:00 - 15:00
Ring oss
22 41 14 55eller e-post
hello@walley.no